המכללה הפיננסית

אני מאמין - הקוד הערכי של פרקטיקה
ה"אני מאמין" של פרקטיקה הוא הקוד הערכי המנחה את הקבוצה בכל פעולה והתקשרות עסקית עם כל אדם וגוף עסקי באשר הוא.
לא קל למצוא בימינו אנשים כנים וערכיים שבאמת אפשר לסמוך עליהם והדבר מקבל תוקף משמעות כשזה מגיע לעולם הכסף והעסקים.
אנו מאמינים שטוב שם טוב משמן טוב וכי הבסיס להצלחה בעסקים ובחיים בכלל מתחיל קודם כל מהיסודות.
כפי שעץ, גדול ויפה ככל שיהיה, לא יאריך ימיו כששורשיו רקובים אנו מאמינים שכך נכון גם הדבר בעסקים וכל תחומי החיים.
בתפיסה העסקית שלנו, עסק מצליח הוא בראש ובראשונה עסק שנבנה לטווח ארוך ובכדי שעסק יצליח בטווח הארוך, עליו לטפח לעצמו מוניטין ולדאוג לכך ששמו ילך לפניו. כדי לבנות מוניטין ושם טוב דרוש זמן רב אך קל מאוד להרסו בין רגע.
אנו בפרקטיקה מתחייבים להעניק לכל לקוח, לכל שותף ולכל גורם בו נבוא איתו במגע שירות ורמת מקצועיות גבוהה, וכן הצגת היתרונות והחסרונות בכל סיטואציה באופן אמין ושקוף על מנת לאפשר קבלת החלטות מושכלת ונכונה.
אנו מאמינים כי כל אדם באשר הוא יכול להצליח ולהשיג לעצמו יותר, אנו מאמינים שבכל עסקה ניתן לייצר מצב בו שני הצדדים מרוויחים.
אנו מאמינים במתן ערך רב ללקוחותינו ובתמחור הוגן, ערך רב נמדד מבחינתנו בכך שבסוף התהליך לקוחותינו מרגישים ויודעים כי המחיר ששילמו זניח ביחס למוצר, לידע ולשירות שאותו הם קיבלו וכי בראייה לאחור הם היו מבצעים את הרכישה בשנית וללא כל היסוס, ואף משלמים יותר :)
ואת זה לקוחותינו מעידים! - בקרו בעמוד לקוחות מספרים
ערכים מתווי דרך
אמינות הגינות שקיפות – הבסיס להצלחה בחיים ובעסקים
"כאשר אתם תוהים על קנקנם של אנשים, חפשו אצלם שלוש תכונות:
יושרה, אינטלגנציה ומרץ - אם לא תמצאו את התכונה הראשונה, שתי האחרות יחסלו אתכם."
אנו מאמינים שאמינות היא התכונה החשובה ביותר בעסקים בפרט ובחיים בכלל.
כל קשר מכל סוג שהוא ללא מערכת אמון מבוססת בין הצדדים לא ישרוד זמן רב.
אמינות הגינות ושקיפות - עקרונות המפתח ויסודות כל התקשרות מוצלחת.
כל אחד יכול - "אם אתה יכול לחלום את זה אתה יכול לעשות את זה"
אנו מאמינים שכל אחד מאיתנו ניחן ביכולות הנדרשות בכדי להגשים את חלומותיו.
אנו יודעים שאצל רוב בני האדם קיימות תבניות מחשבתיות שמהוות חסמי הצלחה- תקרות זכוכית.
הצלחה היא נוסחה שמרכיביה הם רצון עז + ידע פרקטי + התמדה ונכונות להתמודד עם אתגר.
כל אחד שיבין זאת ויצליח לפרוץ את תקרות הזכוכית והחסמים המנטאליים – יגשים את חלומו.
זה יקרה ברגע בו נאמין שגם אנחנו מסוגלים וגם לנו מגיע יותר וגם אם קשה לנו לראות את כל הדרך.
"היכן שיש רצון, יש גם דרך"
חתירה למצוינות – התפקיד שלנו הוא לעשות
אנו מאמינים שהדרך היחידה לצמיחה היא בחירה מודעת בגישת החתירה למצוינות בכל עשייה.
רוב האנשים פועלים בחייהם באופן בלתי מודע מתוך הגישה המנוגדת – המושלמות.
אם אני מושלם אסור לי לטעות ואם אני אנסה יתכן שאטעה ולכן, הרוב פשוט לא מנסים,
מהפחד להיכשל, מחשש לדחייה, מהפגיעה שתתכן לאגו ומסיבות נוספות אשר מונעות מאיתנו
צבירת ניסיון יקר ערך. עלינו לקום ולנסות! מקסימום נצליח! לרוב אף לא נצטרך לסכן דבר.
התפקיד שלנו הוא לנסות-מאמר
לקיחת אחריות – הכל תחת שליטה
אנו מאמינים שב-90% מהמקרים האחריות לגבי אירועים שמתרחשים בחיינו, נמצאת בידינו.
אנו המקור ובידינו נמצאת השליטה הישירה על חיינו ועל כל מה שנבחר לעשות איתם.
אדם שמסרב באופן גורף לקחת אחריות על אירועים שקורים בחייו לעולם לא יצליח לבצע שינוי.
אני מאמין שבכדי לשלוט ולא להישלט עלינו לקחת אחריות על כל דבר שקורה בחיינו ולהבין
מהו הדבר ולו הקטן ביותר שנוכל לעשות בעתיד כדי לשנות תוצאות אירוע דומה.
"אדם ללא תוכנית יהפוך בסופו של דבר לחלק מתוכניותיו של מישהו אחר"
Win-Win – הדרך היחידה ליחסים מנצחים בחיים ובעסקים
"יחסים מנצחים הם יחסים שבהם שני הצדדים מרוויחים "
אנו מאמינים שבכל התקשרות עסקית ניתן לייצר מצב בו שני הצדדים מרוויחים כך שגם לאחר
חתימת עסקה וסיום ההתקשרות ישמר רצון הצדדים להמשיך ולייצר פעילות עסקית נוספת משותפת בעתיד.
אנו מאמינים שבכדי לייצר מצב Win-Win נדרשת אוירה עסקית טובה ותקשורת פתוחה
ואמיתית בגובה העיניים על מנת להבין את צרכיו של הלקוח, השותף העסקי, הספק וכל גורם מעורב.
אנו מאמינים שזוהי הדרך היחידה לבסס מערכת יחסים ארוכת טווח מוצלחת בחיים ובעסקים.
חשיבה יצירתית- "לכל בעיה יש פתרון שאם לא כן, לא היתה היא בעיה"
אנו מאמינים כי אין מכשול בלתי עביר וכי כל קושי ניתן לפתרון ברגע שיש בידינו את הכלים
המתאימים על מנת "לתלות את התמונה על הקיר". סביר להניח שנתקשה מאוד לתלות תמונה
על קיר בטון אם אין בידינו כלים מתאימים (מקדחה, דיבל תואם, בורג תואם...)
אנו מאמינים כי כל בעיה ניתנת לפתרון כשיש בידינו את הכלים המחשבתיים והמקצועיים המתאימים להתמודד עימה וכי לא קיים דבר שלא נוכל לבצע אם נשכיל ונדע להשתמש בכלי הנכון בזמן המתאים.
"בין אם אתם חושבים שאתם מסוגלים ובין אם לא, אתם בכל מקרה צודקים"
העולם הוא מקום ידידותי
אנו מאמינים כי רוב בני האדם הינם אנשים טובים ששאיפתם העיקרית היא להיות בריאים ומאושרים
ולהשיג הצלחות בחייהם.
אנשים שאינם תופסים את העולם כמקום ידידותי וזאת לרוב כתוצאה מאוסף חוויות שליליות שצברו
בחייהם לא יגיעו להצלחה. באחד מתחומי העסקים בהם אנו פועלים נתקלתנו יותר מדי פעמים
באנשים שסירבו אפילו לשמוע את שהיה לנו להציע – מידע יקר אודות רכוש וכסף אבוד השייך להם.
בו בעת אותם אנשים ויתרו על סכומי עתק וללא כל סיכון הנדרש מצידם, מבלי להבין לעומק את ההזדמנות שפספסו...
"רוצים לדעת אם תצליחו בחיים? שאלו את עצמכם שאלה אחת בלבד והיא...
האם העולם הוא מקום ידידותי? (אלברט איינשטיין).
מנהיגות מעצבת ודוגמא אישית – כריזמה ערכית אמיתית
"מנהיג מעצב יוצר תמורה ערכית חיובית יחד עם הגברת מוטיבציה והעלאת המורל"
באמצעות "התייחסות אישית" , "יצירת אתגר אינטלקטואלי", "מתן השראה" ו"דוגמא אישית", שאלו הם מרכיבי המנהיגות המעצבת, מצליחים אנו בפרקטיקה באופן שיטתי להביא אנשים לצאת מאזורי הנוחות התוקעים אותם בחייהם על מנת לפעול ולהשיג יותר ומניעים אותם לפעול במטרה להגשים את חלומם.
אנו מאמינים שבכדי ליצור שינוי ושיפור מתמיד בחיי אחרים ולגרום להם להצליח ליישם את השינוי, חובה עלינו לשמש דוגמא אישית ועל כן אני מיישמים את ערכינו ובכל פעולה בה אנו נוקטים מדי יום.
קארמה וצירופי מקרים – "דרכו של ה' להישאר אנונימי"
קארמה הינה חוק הסיבה והתוצאה. כל פעולה שאנו מבצעים יוצרת קארמה, לכל מעשה שלנו יש תוצאות ויש השלכות. החוכמות הרוחניות העתיקות גורסות כי אין אנו מודעים להשפעות מעשינו ברבדים העמוקים שאינם גלויים לעינינו – השלכות שאינן קורות באופן ישיר למעשינו.
משמעות הדברים פשוטה - אם מעשינו טובים, נמשוך אלינו עוד טוב מהעולם ואם מעשינו שליליים,
שלילי נקבל. על כן אנו בפרקטיקה מאמינים כי אלו שפועלים נכון ומוסרית ואלו שבבסיס כל עשייה שלהם קיים הטוב, יצליחו, יגדלו ויצמחו לאורך זמן.
אותם אנשים יחוו צירופי מקרים מדהימים, והם פשוט לא יוכלו להסביר.. "איך בסוף הכול התחבר!" קארמה – קרה מה'.
תמחור הוגן – "ספק ללקוחותייך את הערך המקסימאלי עבור כל דולר שאתה גובה"
תמחור הוגן הינו מצב בו לאחר הרכישה הלקוח תופס את הערך שקיבל מהמוצר או השירות שרכש כגבוה פי כמה וכמה מהמחיר אותו שילם.
אנו מאמינים כי כל עסק באשר הוא הדוגל במודלים עסקיים הגונים ותמחור הוגן של מוצריו ושירותיו ייהנה מלקוחות חוזרים ומהשיווק היעיל ביותר שהינו שיווק ויראלי - "מפה לאוזן".
פרקטיקה מקפידה לתפור ללקוחותיה את חליפת השירותים אותם הם צריכים ע"פ מידותיהם, שאיפותיהם ומטרותיהם ומקפידה לתמחר את השירותים והמוצרים אותם מציעה ללקוחותיה באופן הוגן במטרה לשמור על רמת שביעות רצון גבוהה אצל כל לקוח שבא עימה במגע.
נדל"ן – כלי סולידי להעצמה כלכלית
אנו יודעים שהנדל"ן הוא הכלי ההזדמנותי והבטוח ביותר לבסס עתיד כלכלי.
אנו יודעים שכל אחד באשר הוא מסוגל לבצע לפחות עסקת נדל"ן מוצלחת אחת פעם בשנה ללא תלות ביכולתו הכלכלית. להבדיל מאפיקי השקעה אחרים , לכל בני האדם יש צורך בסיסי לקורת גג ועל כן לאורך שנים אנו עדים לעליית מחירים סולידית ומתמשכת של הנדל"ן.
ברגע שיודעים, השקעת נדל"ן בטוחה ומוצלחת פשוטה לביצוע, הרבה מעבר למה שרוב האנשים חושבים.
שפע והישגיות – בעולם יש מספיק הזדמנויות לכולם
" יש להיפטר ממחשבה על תחרות. תפקידנו ליצור ולא להתחרות במה שכבר קיים.
הצלחה של אחד לעולם אינה מגיעה על חשבונו של אחר. אנו מתחרים אך ורק מול עצמנו, מתחרים על להגיע רחוק יותר ולהצליח יותר ועל כן איננו תחרותיים, אלא הישגיים.
אין לקחת משהו ממישהו. אין לנהל משא ומתן עיקש ומתוחכם.
אין להונות או לנצל לרעה. אין לחמוד את רכושם של אחרים או להתבונן בו בעיניים כלות.
אין לאיש דבר שלא נוכל לקבל מבלי שניאלץ לקחת זאת מהם.
עלינו להפוך ליוצרים, להישגיים ולא למתחרים. כך נקבל את מה שאנו רוצים,
השאיפה לעושר היא היכולת לבקש מימוש גדול יותר של החיים. העושר והיצע היקום הוא אינסופי.
לעולם אל תפחדו שמא לא תשיגו את מבוקשכם כי מישהו אחר השיג אתכם.. בעולם יש שפע ולכן זה לא יכול לקרות." (מתוך מדע ההתעשרות וו. די. ווטלס 1910)
קישור לספר המלא - מדע ההתעשרות